Vilken jävla dag!

Blev väckt strax innan 8 imorse att min mobil ringde. Det var
en släkting ifrån Mora som ringde och ville berätta att min moster
hade åkt in med ambulans till akuten :( Jag vart som ett nerv-vrak eftersom
jag inte förstod vad som hade hänt. Hon berättar då att min mormor skulle
gå in och väcka min moster, men hon var helt okontaktbar.
Hur mycket min mormor än försökte med att sätta henne upp, putta på
henne osv så blev det ingen reaktion. När vi la på så smsade jag till mamma
och skrev att vi skulle åka upp på en gång, så jag skyndade mig att packa
väskan och så drog vi iväg. Vi åkte direkt upp till sjukhuset, min moster låg på iva.
När jag gick in i rummet och såg min moster ligga där helt borta så brast jag ut i gråt,
fyfan för att se en så älskad människa bara ligga där och inte ens se levande ut :(
Jag satt vid hennes sida och berättade att jag var där, hon log till lite men sen
var hon helt borta igen. Jag satt hos henne hela förmiddagen och bara hoppades
på att allt det här var en hemsk mardröm. Lite efter 19-tiden började hon vakna upp
lite smått, hon började då fråga om vad som hade hänt och hon fick i sig lite mat
och dryck. Nu ligger min mormor kvar hos henne så det känns jätte trygt.
Jag ska snart gå och lägga mig, är helt utmattad :/ åker upp dit igen imorgon bitti så
får vi se vad läkaren säger om allt det här. Dom menar på att hon har en
stor och svår lugninflamation, och att hennes syre-värden ser inte alls bra ut så dom
pratar om respirator. Men samtidig så tycker dom att hon andades så bra nu
på kvällen så dom avvaktar lite. Jag hoppas att det inte blir så, jag ber verkligen till
gud nu att hon kan få bli frisk! Som man alltid säger: varför är det alltid de goda
människorna som drabbas? Min moster har varit svårt sjuk i många år nu, hon har
problem med  njurarna, sockret osv. Ska inte det räcka?!
Usch jag mår inte alls bra nu, jag skulle kunna göra ALLT för att min älskade
moster ska bli bra igen.... Hon är verkligen den underbaraste/finaste människa
jag någonsin träffat på,  hon är en ängel!

Kommentarer
Postat av: rosie

Hej tjejen, hoppas det är bättre idag :) puss

2009-04-04 @ 17:52:29
URL: http://rosieelia.blogg.se/
Postat av: Nina

Hoppas du mår bättre idag och att din moster mår bra! Du vet att du kan ringa ifall du känner för det!

2009-04-04 @ 17:59:04
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Linda

Usch för att ni har fått varit med om nåt sånt här!

Men så skönt att det är bättre med Y nu :)

Kram Kram

2009-04-05 @ 14:06:01
URL: http://lindaklingberg.blogg.se/
Postat av: Marre

Hej!

hoppas att hon mår bättre!

hur mår ni alla andra efter allt detta då?

Mamma hälsar så mycket till er alla!

vi tänker på er!

Puss å kram

2009-04-05 @ 14:47:59
URL: http://marielouice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0