God kväll :)

Åh äntligen kan jag sätta mig här vid datorn i
lugn och ro :) har inte suttit ner så värst mycket idag haha....
Jag och älsklingen har gjort hemma gjorda sushi idag och
vi lyckades!! :D gott som bara den blev det hehe. Jag som inte
tycker om skaldjur gjorde mina rullar vegitariska, jag gjorde lite
olika med b.la sparris, gurka, salladspaprika, morötter och avocado.
Sen hade vi även sånadära ris kubar med rökt lax på ;) ojoj va gott hihi.
Älsklingen som är en riktig sushi ätare tycker att dessa blev godare än de
han köper så det var ju väldigt possitivt. Det enda som var lite jobbigt var
det förbannade kladdiga riset! blev lite tokig där imellanåt haha men det ska
tydligen vara väldigt kladdigt för att det skall bli den rätta konsistensen.
Ja synd att min kamera har lagt av annars hade jag fotat mina fina rullar :D
så stolt att jag fick till dom så fina :D Jaa o förutom att vi har lagat mat så har vi
också varit på ikea och handlat lite... det är mest min gubbe som vill handla och
jag går där och säger nej till nästan allt han vill ha haha :P Ne, vi var mest ute
efter en garderob till sovrummet men det fanns dock inte så många i vår smak
men visst vi hittade en som vi ska fundera lite på så får vi se om vi köper den.
Blev ju lite annat smått och gott till hemmet så det fick räcka för denna gång.
Strax så ska jag ut med djuren och sen ska jag hoppa i säng, känner mig jätte
trött och jag bara läääängtar efter min säng just nu :)



Sov nu så gott allihopa ;)

Kommentarer
Postat av: Nina - Mamma till Eya <3

va bra att dem lyckades och du tyckte om dem ;)

2009-12-04 @ 08:43:46
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Sandra

Fan va vidrigt med sushi, det är illa illa

2009-12-05 @ 11:19:20
URL: http://sandrasvanborgs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0